F1 – Malaysia GP Sepang

Max Verstappen – Ο τελευταίος… της Sepang!

Η τελευταία παράσταση στην πίστα της Sepang δόθηκε για το 2017. Μετά από σχεδόν 20 χρόνια απ’το πρώτο GP στη Μαλαισία το 1999, η πίστα αποτελεί παρελθόν για το καλεντάρι της επόμενης σεζόν στη Formula 1. Ένας αγώνας που πάντα προσέφερε δυνατές συγκινήσεις, τρομερή δράση και φοβερές ανατροπές, ειδικά με τις ευμετάβλητες συνθήκες που η βροχή εμφανιζόταν απ’το πουθενά! Στην κορυφή του grid βρέθηκε για 70ή φορά ο Lewis Hamilton που βέβαια είχε μια πιο άνετη δουλειά, καθώς ο Vettel είχε πρόβλημα με το turbo στα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Έτσι, το βάρος στην εκκίνηση έπεσε στον Raikkonen, ώστε να μπορέσει να κόψει πόντους απ’τον Hamilton στην κούρσα του φετινού τίτλου ενάντια στον Vettel. Όμως, η κακή τύχη της Ferrari χτύπησε άλλη μια φορά με τον Φινλανδό να τίθεται εκτός μάχης πριν καν την εκκίνηση. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στις δύο Red Bull που ήταν στη δεύτερη σειρά να επιτεθούν αμέσως στον Hamilton. Με την εκκίνηση ο Verstappen έμεινε κοντά Βρετανό και στον 4ο γύρο επιχείρησε με επιτυχία το προσπέρασμα. Ο Hamilton δεν αντιστάθηκε και πολύ, καθώς η μάχη είναι με τον Vettel για το πρωτάθλημα κι όχι αν θα κερδίσει τον αγώνα, ειδικά όταν ο Γερμανός εκκινούσε απ’το τέλος του grid. Από εκεί κι έπειτα ο νεαρός Ολλανδός έλεγχε τον αγώνα και ο Hamilton δεν είχε καμία απάντηση στο ρυθμό του.

Απ’την άλλη ο Vettel άρχισε να περνά τον έναν μετά τον άλλον και γρήγορα έφτασε στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Τον δυσκόλεψε λίγο ο Alonso, αλλά μόλις η Ferrari βρήκε ελεύθερο έδαφος έδειξε ότι ήταν το γρηγορότερο μονοθέσιο στην πίστα. Η μάχη για την τρίτη θέση του βάθρου βγήκε υπέρ της άλλης Red Bull του Ricciardo, καθώς πέρασε τον Bottas. Ο Φινλανδός είχε το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Mercedes, αλλά όπως φάνηκε κι απ’τα δοκιμαστικά, το παλιό που διάλεξε ο Hamilton δούλευε καλύτερα σ’αυτές τις συνθήκες. Μετά το πρώτο pit stop, ο Vettel άλλαξε τη μαλακή-κίτρινη της Pirelli σε πολύ μαλακή-κόκκινη με μοναδικό στόχο τον Ricciardo. Κατέβαζε πάνω από ένα δευτερόλεπτο το γύρο, κάνοντας μάλιστα ρεκόρ πίστας – σπάζοντας το “στοιχειωμένο” ρεκόρ του Juan Pablo Montoya – αλλά οι μηχανικοί του, του έδωσαν μόνο μια ευκαιρία να παλέψει και να περάσει τον Αυστραλό. Έπρεπε να διατηρήσει τα λάστιχα και να τερματίσει στην τέταρτη τουλάχιστον θέση, μειώνοντας στο ελάχιστο δυνατό τις απώλειες βαθμών απ’τον Hamilton. Ο Γερμανός προσπάθησε, αλλά ο Ricciardo του έκλεισε αποφασιστικά την πόρτα! Αμέσως μετά ο Vettel έκοψε ρυθμό, τόσο που έπεσε 15 δευτερόλεπτα πίσω, αφήνοντας τον Ricciardo στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Hamilton πήρε μια σημαντικότατη 2η θέση την ώρα που ο teammate του τερμάτιζε σε μια μακρινή 5η πάνω από μισό λεπτό πίσω. 

  

Αυτός, όμως, που έκανε τον πιο αθόρυβο και αψεγάδιαστο αγώνα ήταν ο Max Verstappen. Μετά από μια χρονιά γεμάτη ατυχίες και DNF’s ο μικρός Ολλανδός πήρε το καλύτερο δώρο για τα 20α γενέθλιά του! Η νίκη στη Μαλαισία είναι η δεύτερή του και ήταν μια που του άξιζε, όχι μόνο γιατί υπέμεινε όλα όσα έγιναν στη φετινή σεζόν, αλλά κυρίως γιατί έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα,  γυρίζοντας την περισσότερη ώρα μόνος του στην πίστα. Είναι σίγουρο πως έχει τη στόφα πρωταθλητή και τα επόμενα χρόνια θα τον δούμε να πρωταγωνιστεί για τον τίτλο οδηγών. Ο πατέρας του Jos the Boss (!) ήταν από κάτω να θαυμάζει τον Max στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, όταν κι εκείνος έδινε δυνατές μάχες πριν από λίγα χρόνια. Η διαφορά πλέον στο πρωτάθλημα αυξήθηκε κι άλλο στους 34 βαθμούς, αλλά ένα απίστευτο συμβάν στο γύρο μετά το τέλος του αγώνα θα κρίνει την εκκίνηση στη Suzuka. Ο Vettel συγκρούστηκε με τον Stroll, ξαναλέω, ο αγώνας είχε τελειώσει και οι δυο τους συγκρούστηκαν! Το πίσω μέρος της Ferrari καταστράφηκε κι αυτό πιθανώς να σημαίνει αλλαγή κιβωτίου για τον Vettel, οπότε και ποινή 5 θέσεων στο grid για τον επόμενο αγώνα. Ο Γερμανός, βέβαια, γύρισε στα pit κάνοντας ωτοστόπ στον Wehrlein, θυμίζοντάς μας ωραίες παλιές εποχές! Αν και κάποιο πρόστιμο ή επίπληξη θα την φάει…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments